16. märts 2007

Tallinna trammid


Vaadates Tallinna tramme tuleb mulle sisse tunne nagu me oleks kinni aastas 1985. Peale mingite frankestein trammide ei oe nagu midagi muutunud. Ja noh ma eeldan et nii edasi minnes ei ole kellegil tahtmist/vajadust muutuda.

Njah need põhjused on puhtalt esteetilised, mis esmapilgul tunduvad tähtsusetud. Kuid kui meie eesmärk on vähendada autode osakaalu ja ühistranspordi propageerimist, siis muutub see esteetiline pool väga tähtsaks.

Mulle isiklikult meeldivad trammid - nad on kuidagi avaramad ning rööbaste peal on palju lahedam sõita ;)


Nüüd majandusest:
Kuid kas ei ole mitte nii, et mida raskem on tramm, seda rohkem energiat ta kulutab? Kui ma õigesti mäletan, siis kaalub hetkel Tallinnas olevad trammid umbes 19 tonni. See teeb ca 250 inimese kaalu. See tähendab, et tühi tramm kulutab energiat sama palju nagu 250 inimese vedamiseks. Kui trammi ei mahu üle 150 inimese, siis tundub kuidagi mõtetu vedada rauakola päevast-päeva. Et kui linnaisad tegid otsuse osta veeljuurde mingeid 85nda aasta stiilis tramme, siis kas nad kaalusid ka püsikuludega???

Mina tahan Tallinna ilusaid ja ökonoomseid tramme ja ma arvan, et seda tahavad ka enamus inimesi !!!

6 kommentaari:

Aivar ütles ...

2a tagasi erfurtis käies üllatasid mind uute trammidega kõrvu vuravad tšehhi kolakad nagu meil siin tln-s. nüüd siis on tln need kolakad erfurdilt ära ostnud ja meile toond :D

Reijo - Teeme Maailma Paremaks ütles ...

jajah seda ma mõtlesingi, et miks me ei ürita asju teha kohe paremaks vaid pigem süvendame praegust süsteemi.

Anonüümne ütles ...

Isegi Riias on paremad trammid

Anonüümne ütles ...

esiteks trammid ei ole odavad
teiseks meil teeolud ei võimalda ja pole vaja ka paremaid ega kiiremaid tramme
ja kolmandaks meie vanakooli tsehhi trammid on head ja kuulid, talvel soojad ja suvel õhulised

vot
k.p

Anonüümne ütles ...

Võib edukalt vaadata, mis Helsingis uute kaasaegsete tramide hankimisest välja tuli - 78 miljoni euro eest osteti Bombardierilt 4 madalapõhjalist kaasaegset liigendtrammi. Mitmeid aastaid on esimeste vagunite tänavatele ilmumisest möödas, aga siiani on pooled neist jätkuvalt remondis ja isegi on näinud, kuidas neid on eriplatvormidel Saksamaale minevale laevale veetud. Lisaks tõsisemad testid on siiani näidanud, et oodatud 40 aasta asemel ei seisa need trammid ilmselt kümmetki aastat koos. Kui tegu oleks pisivigadega, võinuks asjast kuidagigi aru saada, aga probleemiks oli alusvankri ja kandmiku osade füüsiline purunemine. Sama probleemi käes on vaevelnud teisedki madalapõhjaliste trammide tootjad. Nii et pole siin midagi hõisates uusi ja uhkeid tramme hurraaga ostma minna ja vanad Kuusakoski poole saata...

Anonüümne ütles ...

sorry - 40 oli ikka neid tramme, mitte 4