7. märts 2007

Tallinn-Tartu raudmaantee

Kuna antud ajahetkel on Tallinn-Tartu maantee muutunud väga aktuaalseks teemaks. Samuti on väga aktuaalne teema rongiliiklus ning keskonnasäästlikus.

Siinkohal tahan ma natuke piire laiendada ja paneks välja teha tasuvusuuringu mag-lev tüüpi rongiliikluse avamise Tallinn-Tartu vahel. Väga mõnus oleks ju ühe korraga ehitada kaks asja Maantee ning nn mag-lev tee.

Miks mag-lev?
Kui mõelda rongiliikluse ning kiirongide peale siis on seal üks halb tegur: liikuvad osad. Liiga palju hõõrdumist. Samuti peab rong vedama endaga kaasas mootorit, mis ei ole kaugelt enam mõtekas. Samuti on rööbasteed kiirrongide tarbeks aeglased. Mag-levi kruiisimise kiirus oli vist mingi 450km/h juures ... see teek tallinn-tartu läbimise umbes 30min. Sama nagu buss nr 18 sõita nõmmelt kesklinna :D

Miks rongiliiklus?
Nagu näha ei kavatse meie poliitikud ega ärimehed asjade parandamiseks mittemidagi teha. Lihtsalt üritatakse olemasolevate vahenditega midagi ära teha, mis ei ole ei muna ega kana. Seega ei hakka keegi kasutama seda meie mõistes 120km/h liikuvat kiirrongi, mis on ebamugav, külm, vana-aegne jnejne. Inimestel on vaja tõeliselt buusti miks nad tuleksid ära autodest rongidesse - aeg, ja mugavus on see mõjutegur.

Miks ehitada raudtee koos maanteega?
Esiteks on loomulikult ökonoomsus - üks riigihange, ühed kallurid, ühed karjäärid jnejne.
Teiseks on turvalisus. Me elame maailmas, kus kehtivad füüsika seadused. Seega ei saa kunagi välistada õnnetusi. Ja vähim asi, mida me soovime on õnnetus koha peal, kuhu ei saa ligi. Seega peaks maantee ja raudtee olema koos, et vajadusel õnnetuse korral saaks kasutada maanteed.
Kolmandaks puht psühholoogiline tegur. Las need tüübid, kes ostavad omale milliseid autosid näeksid kuidas normaalsed inimesed hindavad oma aega ja vabadust ning kruiisivad neist 4x suurema kiirusega mööda.

Palju on praegu tallin-tartu maanteel liikuv reisijate raha.

Lugesin ära, et praegu liigub tallinn-tartu ühel suunal 50 bussi. Arvestasin et keskmiselt 15 kohta on täidetud inimestega, kes sõidavad ühest linnast teise. Seega saame et edasi tagasi ühe bussiga sõidab 30 reisijat. Kokku 1500 reisijat. Samuti sõidavad meil mingisugused rongid, mis on umbes 4x päevas ja arvestasin et 100in sõidab yhe otsaga. OK igatahes kokku kasutab päevas 2300 inimest tallinn-tartu otsa.

Keskmiseks piletihinnaks arvestasin praegu 100EEK - koos käibemaksuga sis :D Ilma käibeta tuleb see summa ~85EEK

Seega päeva kassa on umbes 200 000EEK!!

Päris muljetavaldav :D aga nyyd mõtleme, kui me saaksime sõita 3x kiiremini, siis võiks ju hind olla ka 3x kallim. :D:D Ühele auto kuluva bensiini hind on ju ikka kallim.



Minumeelest oleks see lahenus tuua inimesed maanteelt ära ning seeläbi muuta meie kiirtee ka turvalisemaks.

-----------------------------------------------------
Antud analyysiga ei ärgita ma mitte kohe kopa maasse löömist vaid selle variandi kaalumist ning tasuvusuuringute arvutamist.
Linke:
Mag-lev rong: http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train
Shanghais paiknev Mag-Lev: http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Maglev_Train
Magnetjõud: http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_levitation

Kommentaare ei ole: