31. mai 2007

Steve Jobs'i ja Bill Gates'i intervjuu

Ma isiklikult ootasin seda sündmust kaua. Nüüd see siis sündis Steve Jobsi ja Bill Gatesi intervjuu.

http://www.socialham.com/2007/05/31/video-of-steve-jobs-and-bill-gates-at-d-conference/

Seal on päris palju videosid. Viimane on individuaalne intevjuu Jobs'iga.

Aga mitte ainult sellest ei tahtnud ma rääkida! Seda vaadates arvan ma et Gates on lõpetnud ning 70ndate ja 80ndate IBMiks, mis lööb lihtsalt massiga. Aga Apple alles hakkam maailma muutma.

Ma võtan jälle kätte julguse ennustada mis on Apple lähi ja kaugemaid tulevikke.

1) Apple hakkab leidma järjest enam partnereid. Nende partnerlus Google alles hakkab oma ilmet näitama.

2) Apple tooted personaliseeruvad. See tähendab sünkroniseering arvuti, telefoni, ipodi ja Apple TV vahel alles hakkab juhtuma. Loomulikult on esialgseks andmekandjaks bonjour.

3) Applel on tõsised plaanid jõuda mitte ainult inimeste meelelauhutuse maastikule, vaid ka harimise maastikule. See tähendab. Google Books jõuab Apple seadmetesse. Inimesed saavad osta iTunesi poest uusi raamatuid, ajakirju jne. Ma ei ole veel suutnud välja mõelda milline võiks olla see seade, mis sobiks kokku Apple loogikaga, kuid tuleb seade, mis on inimesele intuitivne ja milles saab lugeda raamatut nagu sa loeksidki raamatut/ajalehte/ajakirja jms. Millegipärast arvan ma et see saab olema selline kirjutamis/lugemis seade, mis meenutab kas papp kaasi või ühtlast lehte, mida võid lihtsal moel kokkupakkida vms. Esialgu ma eeldan et raamatud jõuavad iPodi ja iPhone.

4) Ma ei imestaks, kui .Mac'i kasutajanimi muutub google'i tsentraalseks kasutajanimeks. Inimesed ei pea enam muretsema kuidas teha albumeid, maile, kontakte jnejne.

5) Mul ei ole mingisugust siseinfot, et see praegu toimuks, aga millegipärast ma arvan et ka Skype ja iPhone hakkab tulema kaardile. Seega ei ole kaugel, kui sa rääkid oma Apple telefoniga ja teiseinimesega, siis kõne suunatakse ümber vastavalt wifi ja GSM'i vahel. Ilma et inimene sellest üldse midagi teaks.

6) See on küll tehniline, aga Apple hakkab tootma taas värvilisi sülearvuteid. MacBook on selleks ideaalne. Sest teatavasti inimesed ju tahavad erineda. Hetkel on võimalus erineda, kui sa kasutad Mac'i. Aga ei ole võimalus erineda Maci kasutajana Maci kasutajate seas.

7) Kaob ära sellisel kujul suured iPodid vaid tuleb nn video iPod, mis on oma välimuselt sarnane iPhonele. Samas võibolla kaob selline seade nagu suur iPod üldse ära? Eks seda peavad turuurijad otsustama.

8) Väiksed iPodid jäävad enam/vähem samaks va mahud ja ekraanid ja aku kestvus ja noh selline ninn/nänn:D


Üleüldse arvan ma et me oleme hetkel Apple turu osa arvutamisel väga tagasihoidlikud. Kuid ma arvan, et asja lööb tõsiselt lahti, kui Apple hakkab tootma seadmeid erineva stiiliga inimestele. Et kui sa toodad juba nn tavakasutaja vidinaid, siis sa pead arvestama et seal on miljon erineva stiilitunnetusega inimest.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

eneseharimise mõttes võiks teada et Apple oli olemas ammu enne Microsofti...

mis aga tehnilisse progressi puutub siis see tuleb paratamatult niikuinii, ja tekib uusi Apple'sid ja Google'sid

Reijo - Teeme Maailma Paremaks ütles ...

Apple loodi 1976.

Microsofti peale hakkas Bill Gates mõtlema 1975.

Ma tõesti ei tea, kust pärinead su teadmised.

Kuigi Apple oli tolajal tõesti palju suurem firma, mui MS.