28. märts 2007

Uus Maailm

Oleme jõudnud ajajärku, kus maailm ja tavaarusaamad on trastiliselt muutunud. Eelkõige mõjutab see meie põhilisi informatsiooni allikaid ning reisimist.

Millegipärast üritatakse inimesi ikka veel raamatuid panna lugema. Milleks? Ei mulle väga meeldib raamatuid lugeda aga tavaliselt loen ma ilukirjandust siis. Mis aga puutub harimist ja maailmapilti, siis toodetakse meeletul hulgal populaarteaduslikke saateid ning veebisaite. Kas need ei ole mitte kiiremad võimalused, kuidas inimesed selle vajaliku tarkusekübeme kätte saaks? Minu meelest on.

Ma olen juba pikemat aega tahtnud teada, mis on Eesti Entsoklüpeedia Kirjastuse eesmärk? 1) Teenida kasumit 2) Harida rahvast. Mulle hakkab tunduma aina enam et esimene variant. Meil on kodusid, kus ENEst ei ole haisu kah. Küll on meil 3 arvutit ja internetiühendus. Riik, kes tituleerib ennast IT-riigiks, ei võimalda inimestel korralikku internetipõhist entsoklüpeediat. Midagi siin ei klapi. - INIMESED HAKAKE MÕTLEMA ja saage aru, et igal poole ei ole tarvis raha lugeda. Ja samas saab ju online ensoklüpeedia panna ka kasumit tootma. kui kedagi huvitab kuidas - kirjutage mulle.

Kuidas reisimine on meie elu muutnud. Lendamine ei ole olnud kunagi odavam kui praegu. Kasutame seda mõistlikult. Ärme käime ainult mingites kuurortides või euroopa pealinnades tuhande aasta taguseid kujusid vaatamas. See ei vii meie elu edasi. Käime messidel, seminaridel. Otsime välismaalt äripartnereid. Siinkohal teen ettepaneku teavitada Meie kõige rahvusvahellisemal organisatsiooni,Välisministeeriumil, erinevates riikudes toimuvatest messidest, seminaridel ja ka lühikursustest. Paneme aja meie kasuks tööle. Mida haritum on meie rahvas seda kindlam on meie riigi vundament.

7 kommentaari:

Kalle P ütles ...

Lp kirjutaja!

* drastiline, mitte trastiline
* entsüklopeedia, mitte entsoklüpeedia
* ühes varasemas postituses hakkasid silma "keskonnasäästlikus" ja "kiirongid"

...ja nii edasi.

Kui ütleks mulle inimene, kes kirjutab korrektselt, et "ära mine Euroopasse tuhandeaastaseid kujusid vaatama, vaid tee selle asemel seda või teist või...", siis ta ehk tõesti veenaks mind.

Aga kui seda ütleb mulle inimene, kes kirjutab tõsimeeli entsoklüpeediast, siis... Soovitaksin tal omakorda veidi neid tuhandeaastaseid kujusid vaadata ning mõelda, kas tema jõuline sõnum ning mõttetulv mitte tormilise kiirustamise käes hõredaks ei kulu?

Loodan, et muudad maailma paremaks - tahe on tähtis. Aga lisaks sisule maksab (tahes või tahtmata) ka vorm.

Jõudu!

Reijo - Teeme Maailma Paremaks ütles ...

Ma juba ootasingi, millal selline postitus tuleb ;)

Aga tõepoolest vabandan inimeste ja eesti keele ees aga nimelt ma kohta tõesti ei tea mismoodi see õigesti on ;) Samuti suurest kiirustamisest tulevad sisse ka vead. Loodan et inimesed vaatavad rohkem sisu kui vormi.

Aga Kalle võiks ka sisu kommenteerida!

Kalle P ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Kalle P ütles ...

Miks ka mitte.

Esiteks pean tõdema, et ma pole tallinlane, sestap ei puutu kirjeldatud pealinnaprobleemidega ka vahetult kokku. Kuid igasugustele kitsaskohtadele jms viitamine ning alternatiivsete lahenduste pakkumine on peaaegu alati tänuväärt tegevus.

Nende mõtete kõrval tulab aga mõelda ka sellele, et sellised ühiskondlikud ettepanekud kaovad "eikusagile", kui blogil pole (püsi)lugejaid.

Sestap tuleb panustada ka vormile, s.h õigekirjale ja muudele esituslikele aspektidele, mis lisaks esinduslikkusele tõstavad ühtlasi ka blogi tõsiseltvõetavust.

Näiteks minu jaoks on lisaks sisukusele oluline aspekt ajaveebi juures ka asja esteetiline külg.

Turundusest - mina isiklikult jõudsin siia blogisse ühele Postimehe kommentaarile lisatud lingi kaudu. See on kaval turunduslik nipp ja ilmselgelt töötab.

Keelekasutusest: ma ei pea enda keelekasutust kaugeltki perfektseks, kuid seda enam hoian käekõrval ÕSi, et kahtluse korral ikkagi õige lahendus leida. Selge see, et hea idee tahaks otsejoones "üles tulistada". Aga tihtilugu on hea võtta mõned lisahetked, kontrollida kirjutatut, lasta sellel veidi seedida.

Täiesti vabalt võib juhtuda, et avastad sealjuures midagi olulist, mida lisada vms.

Olles jõudnud siiamaani, pean tõdema, et ega ma eriti rohkem sisust ei arvanud. Ehk on aga kirjutajal mu kommentaarist siiski kasu. Ma näen siin blogis ikkagi potentsiaali. Üks tõdemus ütleb, et:

"Seisukohtadega on ikka nii, et istekohad on mugavamad ja populaarsemad."

Nii et kui on olemas seisukohad, siis see on juba tubli algus.

Reijo - Teeme Maailma Paremaks ütles ...

Jah, ma tegin selle blogi vaid selle pärast, et inimesed, kellel on otsustusõigus/tahe saaksid siit omale ideid ammutada, kuna mul endal selle jaoks aega küll ei ole.

Ja ma püüan seda vormi parandada ... samuti visuaalset poolt ... aga iga asi omal ajal e siis kui mul aega on.

Anonüümne ütles ...

Alustuseks - see ei ole koht kus kommenteerida kirjavigu. Internetiajastul märk. Kasutatakse igasugu emoticone rääkimata sellest et lauselõppu unustatakse punkt lisada.

Aga tuhande aasta vanuste kujude vastu pole mul midagi. Inimesed peavad ajalugu tundma. Uus on unustatud vana.

Anonüümne ütles ...

oppinud